Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Υπάρχει στρατηγική για την τουριστική προβολή των νησιών μας ; - Άρθρο Θ. Βαλσαμίδη στην Εφημερίδα "Ο Συνήγορος του Β. Αιγαίου"

Λίγες ημέρες μόλις πριν την επίσημη έναρξη της τουριστικής περιόδου, παραμένει ζητούμενο το αν υπάρχει σχεδιασμός και στρατηγική για την τουριστική προβολή των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.

Σε μια εποχή που ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό για την στήριξη της τοπικής οικονομίας, είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρξει συγκροτημένη τουριστική προβολή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου με στοχευμένες δράσεις και ενέργειες που θα προβάλουν την ενιαία ταυτότητα της Περιφέρειας και θα αναδεικνύουν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του κάθε νησιού.

Τα προηγούμενα χρόνια ο σχεδιασμός της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας ήταν αντικείμενο των κρατικών υπηρεσιών. Σήμερα η τουριστική προβολή αποτελεί πλέον αρμοδιότητα της αιρετής Περιφέρειας, η οποία έχει την ευθύνη, αλλά και την ευκαιρία να την αξιοποιήσει κατάλληλα προκειμένου να ενισχυθεί ουσιαστικά ο κλάδος του τουρισμού.


Η νέα στρατηγική για τον τουρισμό και οι τρόποι προβολής που θα επιλεγούν, θα πρέπει να προταθούν και να συζητηθούν στο Περιφερειακό Συμβούλιο, μετά από διαβούλευση με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς και από ανθρώπους που έχουν τη γνώση και την εμπειρία στον κλάδο του τουρισμού. Έτσι μόνο μπορεί κανείς να περιμένει ρεαλιστικά και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Στη νέα στρατηγική που θα σχεδιαστεί θα πρέπει να εξεταστούν τα εξής θέματα:

 Η θεσμοθέτηση Περιφερειακής Επιτροπής Τουριστικής Πολιτικής στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς

 Η αξιοποίηση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο της νέας τουριστικής αγοράς της Τουρκίας και η εύρεση νέων αγορών

 Το κάλεσμα για επιστροφή στην πατρίδα όλων των κατοίκων του Βορείου Αιγαίου που ζουν στο εξωτερικό, ακόμα και δεύτερης και τρίτης γενιάς, οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν τους καλύτερους πρεσβευτές του τόπου μας στο εξωτερικό

 Η ενίσχυση του εναλλακτικού - θεματικού τουρισμού

 Ο σχεδιασμός αποτελεσματικής καμπάνιας με στόχο να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα

 Ο περιορισμός της συμμετοχής σε εκθέσεις του εξωτερικού

 Οι στοχευμένες καταχωρήσεις σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο – περιοδικά

 Η δημιουργία διαδικτυακού τουριστικού καταλόγου σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα

 Η ανάδειξη των ιδιαίτερων «τουριστικών προϊόντων» ανά νησί

 Η διοργάνωση σημαντικών πολιτιστικών εκδηλώσεων εντός και εκτός Περιφέρειας

 Η προβολή των εξαιρετικών τοπικών προϊόντων των νησιών μας

Για την ενίσχυση της προσπάθειας αυτής είναι σήμερα διαθέσιμοι πόροι ύψους 1 εκ. ευρώ, οι οποίοι έχουν προγραμματιστεί και θα δοθούν από το ΕΣΠΑ για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου. Συνεπώς σε μια δύσκολη συγκυρία για την οικονομία της χώρας μας οι πόροι έχουν εξασφαλιστεί.

Για το 2011 που είναι μια κρίσιμη χρονιά για τον τουρισμό του Βορείου Αιγαίου και γενικότερα για τον ελληνικό τουρισμό, σήμερα τα περιθώρια για διορθωτικές κινήσεις και στοχευμένες ενέργειες είναι μικρά, καθώς η τουριστική περίοδος ξεκινά. Υπάρχει όμως ακόμη η δυνατότητα, με τη συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων, να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό. Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ως κεντρικό όργανο θα πρέπει άμεσα να ενεργοποιηθεί προς την κατεύθυνση αυτή.

Θεόδωρος Βαλσαμίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Βορ. Αιγαίου
Με το Συνδυασμό «Αγώνας για τα Νησιά μας»